Educație financiară prin joc
Începând cu anul școlar 2015-2016, proiectul de educație financiară s-a extins și la primele clase ale învățământului primar, având ca manual: Educație financiară prin joc – auxiliar curricular pentru cls. pregătitoare/cls. I/cls.a II a.
Prin activitățile integrate recomandate, am urmărit dezvoltarea capacității copilului de a-și comunica propriile idei, opinii, gânduri și sentimente, cât și apropierea de viața cotidiană. Elevii vor identifica și exersa diferite tipuri de comportamente în situații de învățare autentică. De exemplu, aceștia vor învăța reguli de politețe pe care trebuie să le aplice la cumpărături, vor fi familiarizați cu produse-jucării, cu banii, adică monedele și bancnotele care circulă în țara noastră. Copiii vor învăța sa-și asume roluri într-un grup, să relaționeze cu alți membri ai grupului și să se implice în realizarea unei sarcini în cadrul grupului. Principala modalitate de rezolvarea a acestor abilități este jocul.
Opționalul de educație financiară realizat pentru acești copii de învățământ primar reprezintă un prim pas în punerea bazelor unei educații financiare atât de necesare omului contemporan.
Caracteristicile acestei etape din dezvoltarea copilului, cum ar fi curiozitatea, „foamea de cunoaștere”, imitarea modelelor sunt elemente care constituie fundația construcției acestui manual.
În primul an de studiu (2015 – 2016), 25.000 de copii au studiat educație financiar prin intermediul manualului „Educație financiară prin joc” iar în anul școlar 2016 – 2017, numărul copiilor s-a dublat, ajungând la 52.000.