Apariții în mass-media 2018
https://www.rfi.ro/educatie%20financiara%20-gradinite-scoli
http://www.bankingnews.ro/tag/kids-o-afacere-de-succes
http://www.comunicate.mediafax.biz/Pages/Public/Comunicate.aspx?comunicatId=12396
https://www.astazi.ro/stiri/stire-alpha-bank-romania-lanseaza-aplicatia-kids–257552599.html
Ziarul financiar, 29 noiembrie 2018
Ligia Georgescu-Goloşoiu, Asociaţia pentru Promovarea Performanţei în Educaţie: „În următorii cinci ani, peste un milion de elevi vor învăţa educaţie financiară la şcoală“
Autor: Adelina Mihai
Aproximativ 410.000 de elevi din şcolile din România au parcurs, în ultimii şase ani, cursuri opţionale de educaţie financiară, iar numărul acestora va creşte în perioada următoare, spune Ligia Georgescu- Goloşoiu, doctor în economie şi preşedinte al Asociaţiei pentru Promovarea Performanţei în Educaţie (APPE).
„Am început acest demers în urmă cu şase ani, iar de atunci şi până în prezent aproximativ 410.000 de elevi au parcurs opţionale de educaţie financiară, dintre care circa 295.000 învaţă în ciclul primar, 109.000 sunt preşcolari, iar 5.000 sunt la gimnaziu (în primul an de implementare). Obiectivul nostru este ca, în următorii cinci ani, să depăşim un milion de elevi care să înveţe educaţie financiară la şcoală”, a spus preşedintele APPE.
Ligia Georgescu-Goloşoiu a lucrat la Banca Naţională timp de 31 de ani (până în 2017), unde a ocupat, printre altele, funcţiile de şef serviciu educaţie financiară şi consilier direcţie pe probleme de educaţie financiară. De asemenea, ea este conferenţiar universitar la Academia de Studii Economice şi a scris primul manual de educaţie financiară în anul 2007.
Proiectul de implementare a Educaţiei financiare ca materie opţională în învăţământul preuniver-sitar a început în anul şcolar 2013-2014, în baza unui protocol de colaborare între Banca Naţională şi Ministerul Educaţiei, parteneriat care a durat patru ani. Din 2017 încoace, proiectul s-a continuat între Ministerul Educaţiei şi APPE.
„Educaţia financiară este predată ca obiect de sine stătător, interdisciplinar sau folosind metoda integrată, în cadrul unei arii curriculare. Spre exemplu, în metoda integrată, la gimnaziu se predă educaţia financiară la o materie care se numeşte matematica în viaţa reală, unde se calculează dobânzi, de exemplu, iar la orele de istorie se predă istoria banilor“.
Obiectivul general al APPE este introducerea în şcolile din România a disciplinei Educaţie financiară începând cu nivelul preşcolar şi până la studii universitare. Nevoia acestei discipline a venit pe fondul necesităţii de schimbare a mentalităţii noii generaţii, prin construirea unui stil de viaţă nou, chibzuit (care nu încurajează consumul, nici creditarea, ci economisirea), şi al lipsei culturii financiare.
De asemenea, alte scopuri ale proiectului le reprezintă nevoia de a crea premisele pentru a avea consumatori de produse şi servicii bancare informaţi şi creşterea transparenţei serviciilor bancare (încheierea contractelor cu banca, afişarea cursului de schimb, a dobânzilor).